Moi!

Olen 22vuotias nainen. Minulla on kaksi lasta. 2v tyttö ja 1v poika. Ja olen ollut mieheni kanssa yhdessä reippaasti yli 6vuotta ja kohta 3vuotta naimisissa. Pienempänä,nuorempana olin laiha.. pelasin jalkapalloa ja harrastin ratsastusta, mutte ne jäivät sitten kun teloin oikean jalan polveni, joka on nykyään ihan ok kunnossa. 14-18vuotiaana kävin läpi asioita jotka muuttivat elämääni radikaalisti. Olin masentuneena jonkin aikaa.. vaikken sitä itselleni myöntänyt mutta nyt olen päässyt jaloilleni ja ottanut urakakseni pistää elämäni terveellisempään suuntaan.

Olen laiska, mutta teen kuitenkin sen mitä on pakko tehdä. Eli en kuitenkaan niin laiska että lapset huutais kasvot punaisina vieressä ja mies kiroais ja uhkais erolla.. eih suinkaa :D Vaan minun on hirmu vaikea saada aikaiseksi asioita joita haluaisin tehdä, ennen se ei ollut vaikeaa. Harrastamn kyllä korttien tekoa yms, ja nyt jopa ompelukoneen käyttöä harjoittelen. Mutta nekin on istuma"työtä" joten ei siinä kauheesti kalorit häviä.

Olen kova syömää ja mässäämään. Mutta ikäväkyllä kun se ruoka on vain niin hyvää ja karkit ja suklaat on niin makoisia. Nii in.. ja mikä onkaan lopputulos? 

Olen nyt vuoden alusta lähtien yrittänyt kokeilla keinoja jolla saisin kiloja pois, mutta ikävä kyllä on pakko myöntää että joka ikinen on tullut takaisin mitä olen pois aina saanut. Ensin vuojenn alussa vaihdoin ruokavalioni terveellisempään, lopetin myös mässäilyn ja yritin liikkua, polkeekunto pyörää ja käydä kävelyllä. Se on jotenkin hankalaa vaikka aina lopussa onkin hyvä mieli. Olen myös ottanut 5päivän nutrilettin guick startin ja -3kiloa lähti! Mutta kaikki tuo "urakka" ja kaikki kilot ovat tulleet takaisin.

Niin, ruoka on hyvää, ja niin on kaikki mahdollinen makea.. Sitä vain syö ja syö ja syö... ja joskus olen kysynyt että eiks se oo iha sama vain syödä kun kerranhan sitä tässä vain eletään. Ruoka on hyvää ja siittä haluaa nauttia. Mutta nyt viime aikoina olenkin kysynyt itseltäni..

 

ONKO SE TODELLA NIIN HYVÄÄ?

 

ONKO SE SEN VÄÄRTTI?
OLENKO TOSISSANI ETTÄ RUOKA VOITTAA LAIHANA OLEMISEN?

 

ONKO RUOKA JA HERKUT PAREMPAA KUIN SE ETTÄ VOIT NAUTTIA ITSESÄSI?

 

OLENKO MIELUMMIN LIHAVA,LAISKA,HUONOKUNTOINEN,RUMA?...

 

...VAI LAIHA,NÄTTI,PIRTEÄ,ILOINEN JA SILTI VOIN SYöDÄ TOISINAAN MITÄ HALUAN?

ENKÖ IHAN OIKEASTI HALUA PUDOTTAA PAINOA?

Siinä on osa niistä kysymyksistä joita päässäni kysyn.. mutta... silti vielä lankean syömään ja mässäämään. Tänään tein itse sämpylöitä ja niit söin sitten aamupalalla 3 ja puol. HERRANJUMALA !! KOLME JA PUOL?! Ja norm. syödään vain yksi kokonainen puolikkaina tai kaksi kokonaista päällekkäisinä. Ei kuitenkaan KOLMEA JA PUOLTA! Söin koska oli hyvää.. mutta en ajatellut ollenkaan niitä ottaessa että en minä näin laihdu, vaan sitten kun olin syönyt, mahatäynnä ja sohvalla istuin.

Varmaan mietit jo että millainen emäntä siellä ruudun toisella puolella on kirjoitellut..

niin, eli tämä mamma on 22vuotias, kohta 23. Olen 166cm pitkä ja painan... nii, vime aamupuntarin jälkeen 124, ellei jopa 125.. en nyt oo taas vähään aikaan käyny kun en oo uskaltanut kun olen vain mässännyt ja ollut liikkumatta.

Eilenkin miehen kanssa mietittiin kun syötiin ruokaa (lihasuikale kastiketta ja riisiä) että tulikohan sitä syötyä liikaa..

PUOLITOISTALAUTASELLISTA! ilman salaatteja yms lisuukkeita. pelkkää ruokaa!

Ja sit sitä surkuttelen että kun olen näin iso! Miksihän?

tässä kirjoittaessa huomaan että kuinka olen koukuttunut ruokaan ja herkkuihin..

tosiaan,niin noista herkuista.. Nyt on "muutamana" iltana mennyt ihan helposti pussi karkkia. 250-300g tv mix, tai jopa suklaa levy. sellainen fazerin. Ja jos vähänkin on vierailu paikassa jotain tarjolla ni tää mamma varmasti "maistaa" yhden jos toisenkin.. sitten myös sen kolmannenkin ja myös sen neljännenkin. "Huomaamattani" syitä joita yritän selitellä itselleni vaikka tietoisesti syön, koska se vain on niin hyvää. Haluan syödä..

palaanko takaisin niihin kysymyksiini?

Eli tämän blogin olisi tarkoitus olla sellainen jossa kerron aina kuinka menee, mitä on tapahtunut ja laitan myös itsestäni kuvia, kunhan mies pääsee ottamaan apuna. Pidän aina kuvissa samoja vaatteita jotta muutoksen huomaa (jos muutosta siis tulee) tulee tulee, kunhan höpötän :) laitan myös vyötärön mitan jonka otan navan kohdalta, jos suinkin vain muistan. Ja jos "jaksan" niin otan myös puntarin aamulukemasta kuvan :) Ehkä.. mutta sen näkee sitten miten menettelen kun tänne kerron miten mulla menee... :)

Kaikki tuki ja apu, neuvot ja niksit on tarpeen. Kysyäkkin saa jos jokin askarruttaa mutta mollaamista en hyväksy!

mutta nyt.. jos sitä menis lasten kanssa touhuamaan ja syöttämään kun heräsivät juuri päikkäreiltä.

terkuin

Miiuska

Lisäilen hieman kuvia itsestäni kun niitä löysin koneen kätköistä..

16v (2004) syntymäpäiväni jolloin olen laihimmillani VIELÄ (ilmeestä ei kannata välittää :D )

2005 kesällä, jolloin painoa oli jo vähän tullut, ei mitään hirveää määrää mut kuitenkin alkoi nousta. Ei oo kauhee hyvä kuva mut jotain kuitenkin.

TÄSS VAIHEESSA VOI KYSYÄ:

MITÄ TAPAHTUI VUODEN 2006 ja 2007 VÄLILLÄ?

--->

 

Tämä on otettu kesällä 2008 ja silloin olin parin kk:n verran odottanut esikoistani. mutta raskaus ei kuitenkaan näy.

Tämä on otettu vuoden 2009 joulu aattona.

Vertaappas ykkös kuva ja vikan kuvan käsiä... voi jösses mitkä allit vikassa kuvassa.. :/

Otan itsestäni tuoreen kuvan viimeistää huomenna. Edestä ja sivusta jotta eron näkee sit paremmin..

 edit: tänään aamulla poljin n.30min kuntopyörällä ja pyörän mukaan kulutin 211kaloria ja poljin 9km.